בשנים האחרונות, עם הפיכתה של הזירה העסקית לממוחשבת, בניית אתר תדמיתי הינה בגדר חובה עבור כלל העסקים ומהווה תנאי בסיסי להתמודדות בתחרות הבלתי מתפשרת בכל תחום עסקי שהוא. בנייה נכונה של אתר תדמית, דורשת, אמנם, יותר משאבים בטווח הקרוב, אך, ללא ספק, תוכיח את עצמה בטווח הרחוק. בכתבה הבאה דגשים חשובים לבניית אתר תדמית מצליח שימקסם את הפוטנציאל הגלום בו ויתרום לעסק את המרב.
שיקוף העסק באתר תדמית
אתר תדמית בנוי היטב הוא כזה המשקף את רוח העסק ואת נשמתו. כאשר העסק ואתר התדמית שלו משדרים על אותו הגל, אתר התדמית יוצר אמון בקהל הלקוחות, גורם להם לחוש הזדהות עם המותג, ומחזק את ערכו בעיני הלקוחות הפוטנציאליים. לצורך בניית אתר תדמית באופן שישקף אתכם ואת העסק שמאחוריכם באופן האופטימלי, חשוב ביותר להקפיד על מעורבות מלאה של בעל העסק במהלך בניית האתר. גם אם שכרתם את שירותיה של חברת בניית אתרים מקצועית ויעילה, חשוב לזכור כי מומחי החברה אינם מכירים את העסק כמו בעל העסק, שבמקרים רבים, הקים אותו בעשר אצבעותיו ומלווה אותו לאורך שנים. שיתוף פעולה מלא בין בעל העסק לבין מומחי הקידום, גם אם ידרוש מכם זמן יקר, הינו הנוסחה המנצחת להקמת אתר תדמית שייצג אתכם באופן האמין והנכון ביותר בעיני קהל הלקוחות.
אפיון אתר תדמיתי
אתר מצליח המשווק את היטב את העסק וממקסם את מכירותיו הוא כזה שתוכנן בקפידה ואופיין היטב. לשם כך, יש להפוך את החשיבה על קידום האתר לחלק אינטגרלי מהליך הבנייה שלו. בונים אתר? חשוב מאוד להתייחס בשלב התכנון הראשוני למילות המפתח והביטויים שיקדמו את האתר באופן האופטימלי. החשיבות הרבה של שיבוץ ביטויי מפתח מתאימים מתבטאת בכל מרכיב באתר. הן בעמודי התוכן שיופיעו בו, הן בכותרות שיופיעו בעמודי האתר, והן ביחסיות הנכונה בין כמות המילים בעמוד תוכן לבין הקישורים הפנימיים שבאתר.
חוויית גלישה
חוויית הגלישה של הלקוח הפוטנציאלי מורכבת משלושה גורמים עיקריים: הראשון שבהם הוא נראותו החיצונית של האתר. כמו בכל תחום אחר, לנראות המוצר השפעה יתירה על עיצוב דעת הלקוח הפוטנציאלי. על כן, חשוב להשקיע האת המרב ביצירת אתר בעל חזות חיצונית מושכת ואטרקטיבית, הכוללת בחירה בצבעים בולטים ונעימים לעין, שילוב אלמנטים גרפיים מרשימים, ומראה כללי מרווח ובלתי עמוס שייהנה את הלקוחות. המרכיב השני, אשר חשוב לא פחות לחוויית גלישה איכותית של הלקוחות, הוא התוכן. אתר כבד ועמוס בתוכן, איננו מושך לקריאה. יש לשלב את התוכן באופן קליל ובלתי כבד שיגרום ללקוחות להתעניין בתוכן ויניע אותם לפעולה. כמו כן, חשוב מאוד להקפיד על כך שהניווט בתוך האתר יהיה קל ופשוט, ויאפשר ללקוחות למצוא את מבוקשם בקלות יתירה, במהירות וביעילות מרובה.